Ny termin – Nya möjligheter – Ny webbplattform!

19 oktober, 2019 av Admin

En ny hösttermin har tagit sin början.

Nya scouter provar sina vingar i vår verksamhet, äldre scouter provar att växa som ledare, och en ny kårstyrelse provar att hitta formerna att föra scoutkåren ett år framåt. Det gäller att ha en ekonomi som håller ihop, och att ha tillräckligt antal ledare som möjliggör vår fina verksamhet, och att dessa ledare har nog med idéer om verksamheten så att det blir både roligt och lärorikt på våra avdelningsmöten. Men det brukar bli bra, så även detta år.

Som ”lök på laxen” (eller  ”grädde på moset” eller ”sot på krabbelurerna”) så har vi också fått en ny webbplattform. Den känns lite modernare än den tidigare, men det är också mycket teknik som vi ska lära oss att behärska. Inledningsvis kommer det säkert att finnas brister, men vi lär oss efterhand, på scouters vis genom ”Learning by doing”. Och så småningom kommer hemsidan att bli den bästa vi haft.

Jag har på känn att denna höst blir en ovanligt bra scouthöst, på alla sätt och vis. En av de bästa faktiskt!

/webmaster Anders