stjärnhimmel_och_tält_på_jamboree17

Internationellt

Som scout står hela världen öppen .

Det finns scouter i hela världen. Att vara med i en scoutkår, även om det är en så liten kår som Sandared, gör att hela världen står öppen för dig.

Det finns mängder med olika häftiga sätt att uppleva scouting utanför Sverige! Här kommer lite olika tips på vad man kan göra och var man kan finna mer information.

Scouternas Internationella blogg

För löpande uppdatering om vad som händer i Scoutvärlden följ denna internationella scout-blogg:
internationellscouting.blogspot.com.

Internationella arrangemang

Ett annat hett tips är att ofta kika in på listan över internationella arrangemang:
Scouterna, internationella arrangemang.

Besöka ett scoutcenter

Det finns ett flertal scoutcenter runt om i världen där man antigen kan åka och besöka eller jobba som volontär:
Kandersteg International Scout Centre, Schweiz
Our Chalet, Schweiz
Our Cabaña, Mexico
Sangam, Indien
Pax Lodge, London UK

Explorer Belt

Explorer Belt anordnas varje år för utmanar- och roverscouter och vandringen går av stapeln i ett nytt europeiskt land varje år. Under tio dagar vandrar man omkring 16 mil.

Scouterna, Explorer Belt

Upplev

Äventyrarscouter från runt om i Sverige möts och tar oss ut tillsammans i Europa. Där upplever vi nya kulturer och utforskar en miljö som för många är helt ny. Till skillnad från många av Scouternas andra arrangemang ligger inte fokus på friluftsliv och vandring, utan Upplev fokuserar istället mer på andra delar ur scoutmetoden, såsom patrullsystemet och lokalt och globalt samhällsengagemang.Scouterna, Upplev

Nordic Adventure Race

Nordic Adventure Race är en spännande tävlingsinriktad variant av hajk där du som deltagare löser problem, utmanar dina scoutfärdigheter och vandrar under tidspress. Visst låter det spännande?
Scouterna, Nordic Adventure Race

Lisa från Sandared besökte Rwanda

Vår scout Lisa bodde under en tid i Uganda, och gjorde då ett besök bland scouter i grannlandet Rwanda.
Läs om Lisas resa här »