Reforma 09

Avdelningar

I vår scoutkår har vi avdelningar för Spårare, Upptäckare, Äventyrare och Utmanare. Dessutom har vi familjescouting för de allra yngsta.

Spårarna, Upptäckarna och Äventyrarna är för närvarande fullbelagda vi hoppas att lite platser kommer att öppna upp sig under hösten igen.

Vad gör vi?

Naturligtvis är vi ofta ute i skog och mark. Ibland paddlar vi i våra kanoter och ibland sover vi i tält eller vindskydd. Men det händer också att vi har inomhusaktiviteter som matlagning eller en filmkväll, eller så kanske vi går och bowlar tillsammans. Egentligen finns det inga begränsningar för vad vi kan göra. Visst händer det att vi knyter en knop då och då, men oftast för att det finns ett syfte med det. Till exempel för att ett vindskydd ska stå stabilt under en blåsig natt, eller för att kanoten inte ska slita sig från ön vi paddlat till.

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting. Kontakta avdelningsledaren, så får du veta mer om vår scoutkår och vad vi gör på våra möten!