Gott slut och gott nytt!

30 december, 2023 av Daniel Baagöe-Larsen

När vi nu är I slutskedet av 2023 vill vi ta en stund för att uttrycka vår oerhörda tacksamhet till var och en av er som har varit en del av vårt otroliga scoutår. Ett år som bjudit på lite utmaningar i olika slag men framförallt även bjudit på skratt, bus, lärdomar och äventyr.

Att nu i slutet av året kunna summera att vi är 192 medlemmar och för 9 år sedan varit runt 70 måste indikera att vi allihop gör någonting rätt…

Oavsett om du är en hängiven scout, en stöttande förälder, en outtröttlig ledare och/eller funktionär har era bidrag gjort detta år verkligt speciellt.

Till alla våra scouter: Er entusiasm, engagemang och äventyrsanda har fyllt våra möten med glädje och energi. Er utveckling och de prestationer ni genomfört har varit fantastiska, och vi är oerhört stolta över var och en av er <3. Tack för att ni väljer att hänga med oss på mötena även när vädret inte är det bästa.

Till föräldrar: Tack för ert orubbliga stöd, från att hjälpa till med logistik, att vara en trygg och stöttande vuxen, till att heja på era scouter. Er medverkan är I allra högsta grad en möjliggörare för oss att erbjuda scouting till barn och ungdomar i samhället och vi uppskattar den tid och ansträngning ni ägnar åt vår “scoutfamilj”. Ett extra tack för att ni låter oss få vara en del av era barns fritid.

Till våra ledare: Er vägledning, passion och engagemang har varit drivkraften bakom vår framgång. Er dedikation till att forma scouter att vara redo för morgondagens utmaningar går inte obemärkt förbi, och vi är djupt tacksamma för ert ledarskap och den tid och energi ni lägger ner varje vecka, utan er hade vi aldrig nått så långt som vi gjort!

Sist vill vi även passa på att tacka alla i Sandared: utan en sådan ortsgemenskap hade vår förening aldrig kunnat blomstra på det sätt som den nu gör. På många sätt är vårt samhälle grunden till vår scoutkår. Vi har turen att vara en del av en så livlig och omtänksam gemenskap. Ert stöd har haft en betydande inverkan på tillväxten av vår scoutkår men också gjort det möjligt för oss att låta våra scouter nå de framgångar de gjort.

När vi nu snart ska ge oss in i år 2024 ser vi fram emot nya utmaningar och ytterligare tillväxt. Det kommande året bär löftet om spännande möjligheter och nya äventyr och vi ser fram emot att dela dem med er alla.

Härmed önskar vi er alla ett riktigt gott slut och en fantastisk start på det nya året.

Med innerlig tacksamhet och förväntan,

Sandareds scoutkår

#Scoutlivet #Tacksamhet #RaisedByAdventure 🚀🏕️