FamScout2

Familjescouting

Välkommen till oss på Familjescouting!

Familjescouterna är för barn från cirka 3-7 år gamla med ”minst” en målsman per barn

Vi träffas en lördag i månaden mellan kl 10-13. Vi upptäcker naturen, leker och upplever massor av scoutäventyr! Sista timmen är lite mer valfri då den mestadels ägnas åt matlagning och ätning 🙂

Datum för våren

Det kommer att bli lite ”resande”, Vi kommer att utforska lite hur scouting går till i olika länder. Även om scouting till största delen är likadant så finns det alltid lite specialsaker som sker i olika länder eller kontinenter.  Så på vårens möten kommer vi för varje möte att resa till en ny kontinent. Vilket blir extra passande då det är 6 möten och det enligt google finns 6 kontinenter.

20:e januari – Sydamerika
24:e februari – Nordamerika
23:e mars – Asien
27:e april – Afrika
18:e maj – Europa
15:e juni – Oceanien

Våra vänner:

Parum är den lilla björnen och den som är mest påhittig och nyfiken. Parum gillar att utforska och prova nya saker. Magna är den som har upplevt många olika saker och situationer, som reflekterar och funderar över hur saker och ting fungerar eller hör samman. Tillsammans har de roligt, möter andra, leker, upptäcker nya spännande saker och hjälper varandra när det behövs.

Praktisk information

Första gången får du prova gratis, därefter behöver man betala en medlemsavgift. Detta är bl.a. för att man skall ha en bra försäkring. Medlemsavgiften är för familjescouting satt till 500 kronor för ett barn + vuxen per termin. Här hittar du mer info om vår medlemsavgift.

Tänk på ”kläder efter väder”, vi är nästan alltid ute. Vi är oftast nära scoutstugan så det finns toaletter och dylikt nära.
Kontakta gärna ansvarig ledare: Daniel Baagöe-Larsen om du har synpunkter eller vill ha mer information.

Visst låter det kul? Vill du vara med? Kontakta ansvarig ledare:

Daniel Baagöe-Larsen // 0705-606150
Varmt välkomna!

Trygghetsschema och praktisk information

• Vi börjar som vanligt klockan 10.00
  • Vi kommer vara utomhus, och vid scoutstugan (Promenaden 6, vi finns även utmärkta på Google Maps) (vissa möten är vi på annan plats men detta förmedlas ut via mail)
    om det ösregnar kanske vi söker skydd inomhus emellanåt.
  • Toaletter finns i scoutstugan
  • Vi kommer ha lite frukt (banan, päron/äpplen) och skorpor, samt vatten och kaffe/te på plats. Om någon har en allergi så säg gärna till så att vi vet
  • På slutet så kommer vi att grilla korv, korvbröd samt pinnbröd.
  • Troligtvis blir det bara Daniel som är ledare, men det kan komma lite andra ledare på besök om vi har tur.
  • Beräknat avslut är kl 12 för de som inte vill stanna på mat, eller kl 13 (eller tills man tröttnar) för de som vill vara kvar och äta lite.

Bra saker att ta med:
Ett glatt humör