Liv@2015

Lägret var i Lysestrand en mil utanför Lysekil, alldeles intill Gullmarsfjorden mellan 28 juni – 4 juli 2015.

Från Sandareds Scoutkår var vi 25 scouter och ledare som var där, tillsammans med 4000 andra scouter från när och fjärran. Ett ganska stort läger med andra ord!
Det stora temat för lägret var data och tv-spel. Scouterna fick ta sig igenom banor, samla liv och fånga troféer.
Vi bodde i en by tillsammans med Länghems och Svenljunga scoutkårer, och byggde vindskydd och reste tält för att kunna bo bra, och ha lite skydd för både regn och sol.
De första dagarna var det lite si och så med vädret, men sen gick det från klarhet till klarhet, ja kanonväder kan man nog kalla det! Det blev bad i havet nästan varje dag (även om några av oss tyckte att det var väl kallt).

Vi som var med längtar redan till nästa läger!

Fler bilder från lägret kan du hitta här »