St-bordsvinster-detalj3

Pyssel- och hantverksgruppen

Pyssel och hantverksgruppen i Sandareds Scoutkår består av flera vuxna som håller i  våra större inkomstbringande aktiviteter.

Som till exempel Julbasaren, julmarknaden på Sanderöd och Påsklotteriet.

Pyssel-Hantverksgruppen informerar:
2019-10-20

För att kunna bedriva vår scoutverksamhet tillfredsställande, så är våra största intäktskällor bl.a. vår Julbasar som vi har i slutet av november. Vi medverkar också på Sanderöds julmarknad med ett lotteri och till våren har vi Påsklotteri och ibland dyker vi upp någon annanstans med lotteri.

Vi tillverkar en stor del av vinsterna själva och vi tycker att det skulle vara kul om det finns någon mer förälder (inga barn) som har lust och är intresserad av att pyssla och hantverka med oss. Vi står naturligtvis för allt material men vill ni ta med eget och skänka går det också bra.

Till Julbasaren kommer vi även be er baka kakor och bullar – vetebröd, som vi använder i kaffeserveringen.
OBS! Nötter och mandel är inte tillåtet! (Vi är i högstadiets matsal och måste ta hänsyn till matallargier)

Vi träffas på tisdagskvällar vid 19-tiden i scoutstugan och håller på ett par timmar ca eller så länge man har tid. Man får komma när man kan.

Så titta gärna in till oss på tisdagskvällen och se vad vi gör!

Hälsningar pysselgruppen som består av scoutmammor och någon scoutpappa