Ny kassör i scoutkåren!

17 november, 2019 av daniel

Kåren har för första gången på länge haft en extrainsatt kårstämma.
Detta för att välja en ny kassör till kårstyrelsen.

Vi har därmed äran att hälsa Agnes varmt välkommen tillbaka till kåren och i sin nya roll.

Eftersom alla kanske inte vet vem Agnes är så bad vi henne skriva ihop några rader om sig själv:

”Jag är Agnes Johansson eran nya kassör. Jag är 26 år och har en kandidatexamen inom ekonomi från Mälardalens högskola. Jag har i dagsläget ingen längtan efter att sitta och jobba på ett kontor hela dagarna, utan vill gärna kunna vara ute på dagarna. Därför har jag sökt mig till förskola där jag får jobba både inne och ute och med barn som har de mest härliga kommentarerna och livligaste fantasin.
Jag är själv en gammal scout och gick i Sandareds scoutkår tills jag var ca 12/13 år. När jag gick hette det miniorerna, juniorerna och seniorerna och jag gick upp till juniorerna men gick aldrig vidare till seniorerna. Jag slutade med scouterna då tiden inte räckte till och jag hade även ett stort intresse för friidrott, och fick på grund av tidsbristen prioritera bort några fritidsaktiviteter. Idag är jag tillbaka i scouterna efter att min bror, Carl, som är ledare här i scoutkåren berättade att det behövdes en ny kassör. Jag ser fram emot att vara en del av scouterna igen.”
Kåren hälsar med varm hand Agnes välkommen tillbaka till oss och vi vet att med hennes hjälp kommer scouting att blomstra i samhället och många barn kommer få möjlighet att uppleva den fantastiska upplevelse som scouting erbjuder!
Vi tackar även vår gamla kassör Ann för lång och trogen tjänst och hoppas att vi fortsatt ses emellanåt på våra aktiviteter i samhället 🙂
(Ann avtackades även med blomma och gåvokorg, men tyvärr missade undertecknad att fota detta)
Kåren ser ljust på framtiden 🙂

Var redo!